zaterdag 16 juli 2011

Toch weer nieuwe ontwikkelingen in de tuin!

Vorige week vond ik nog dat er niet zoveel te beleven was in de tuin. Maar gisteren maakte ik met een kop koffie in de hand in het ochtendzonnetje een rondje door de tuin om te kijken hoe de boel erbij staat en werd toch weer verrast door een cosmea, zelf gezaaid en nu eindelijk in bloei, uit de bloesem van andere planten, ook allemaal zelf uit zaden opgekweekt, komen nu vruchten te voorschijn.

 cosmea

 de vleestomaat tegen de schutting

 daarnaast de komkommer, alle plantjes zijn enigszins verpieterd,
1 groeit daarentegen als een malle en zit vol met vruchten

 Nog meer tomaten, dit zijn Tiny Toms -kerstomaatjes.

 de courgetteplant

de Japanse Wijnbes met de eerste vruchten,
goed beschermd tegen de vogels door vogelnetten.

4 opmerkingen:

  1. Oh Nathanja, je hebt een cosmos in bloei!!! Gefeliciteerd, bij mij nog niets, nada, noppes. Nasturtium en tagetes doen het en verder niet veel. Geen zonnebloem of zinnia of juffertje te bekennen en de cosmos is groen zonder knop.

    Veel plezier in je tuintje,

    Kate

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Kate,

    Heb er lang op moeten wachten hoor! En de slakken zijn verzot op de bloemblaadjes, dus ik kan er maar 1 dag van genieten. Hoe de slakken via die stengel omhoog komen is me een raadsel. Een balkon heeft zo zijn voordelen ; )
    Geniet van je landgoed en ik hoop dat je nog wat bloemen krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar ik heb rupsen :-).

    Mijn cosmos heeft wel blad maar geen knoppen :-(.

    De courgetteplant is hier 'uitgewerkt' denk ik en of ik komkommers ga krijgen is nog maar zeer de vraag.

    De tomaten smeken om zon (en ik ook!).

    Mooie peren zag ik ergens op je blog. Leuk!!!

    Groetjes,

    Kate

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Kate,

    Ow, rupsen zijn ook niet best, die hebben mijn broccoli opgevroten! :S
    Bij mij is het ook bij die twee bloemen gebleven, helaas. Mijn komkommer doet het goed (althans die ene plant), de courgette lijkt nog een poging te wagen, en tja, ontzettend veel tomaten, maar ook ontzettend groen. En... it's not easy being green! Zon! Lijkt me een goed plan. Zou het nog gaan gebeuren??

    Groetjes,
    Nathanja

    BeantwoordenVerwijderen