maandag 27 juni 2011

33 graden!

33 graden! En de hele dag op pad geweest! Na enkele telefoontjes en het avondeten, zou je denken dat je lekker even voor de tv gaat zitten om te zappen. Kopje koffie erbij.... Maar nee. Ik was zo stom om even naar buiten te lopen.. Die bloemkool en broccoliplantjes stonden er zielig bij op mijn tafel, ook al had ik ze de avond ervoor nog water gegeven. Tja zo'n ienieminieblokje aarde droogt natuurlijk ook zo uit bij deze temperaturen. Morgen wordt het weer zo heet, maar even goed water geven, evenals de tomaten en komkommers en de olijf. Of wacht... misschien moeten ze toch maar meteen even in de moestuinbak. Dat is beter. En had ik niet ook nog spinaziezaden die gezaaid moesten worden? En een paar in een potje, die ik nog kado wil geven. Waar is de potgrond?? Op... Nou gelukkig is de supermarkt nog open.

Zo gaat dat nou altijd met een tuin, je loopt er door heen, trekt wat onkruid uit en voor je weet ben je weer een uur verder. Nog even wat opbinden, oogsten, water geven, snoeien.... Maar deze toewijding wordt beloond. Doordat je die eerste pompoen ontdekt. Die enorme aardappelplant, ontsproten uit een zompige verschrompelde bio-aardappel, sterft nu af en zowaar zie ik dat er nu nieuwe verse aardappelen aan het oppervlak verschijnen. Aan de oppervlakte?? Ja wegens een foutje in mijn combinatieteelt-plan was de aardappelplant verhuisd van de moestuinbak naar een enorme bloempot. Ben zeer benieuwd naar de oogst. En dat rondscharrelen in de tuin is eigenlijk ook veel ontspannender dan tv kijken. De koffie was natuurlijk koud toen ik klaar was in de tuin. 


De eerste pompoen in de plant!


Andere vorderingen in de tuin:


Het tweede mango-plantje haalt de eerste in qua groei 

 De eerste komkommer..

 De tiny tomplanten staan in bloei, ondanks dat ze totaal overschaduwd
worden door de courgetteplanten.

Al eerder in het voorjaar vormde de vijg vruchten, maar deze vielen onvolgroeid op de grond.
Poging twee voor de vijg!

Maar ook binnen groeit alles gestaag door. Met name de Avocado





Geen opmerkingen:

Een reactie posten