zaterdag 25 juni 2011

Veranderingen in de tuin.

Alles groeit nog steeds als kool en dat zal nog wel even zo doorzetten met al die regen nu en de hoge temperaturen en vele zon die men na het weekend verwacht. Helaas zijn mijn planten niet de enigen die als kool groeien. Een familie naaktslakken heeft de wanden van mijn moestuinbakken weten te trotseren en ze voelen zich heerlijk in mijn groentejungles. Hierdoor zijn mijn bladgroentes die eigenlijk toch al aan het doorschieten waren, redelijk geperforeerd. Tijd om eens orde op zaken te stellen. Wat over was gebleven aan sla, raapsteeltjes en radijsjes heb ik verwijderd, nadat ik er meerdere malen van geoogst had. Een redelijk aantal naaktslakken overgeplaatst naar een paradijs dat de biobak heet. Ja, best zielig.

En zelfs zo'n distelachtige plant als de Artisjok blijft niet gespaard
Dus er is weer plaats in de moestuinbakken. Deze week even langs de Intratuin gefietst. 4 broccoli en 4 bloemkoolplantjes en zaden voor spinazie gekocht. Op de markt een plantje bieslook voor in de kruidenbak. Het ziet er een beetje miezerig uit, en was nog duurder dan de 8 plantjes van de Intratuin. Hopen dat het ook lekker gaat groeien, want het blijft toch iets bijzonders hebben om je eten en kruiden even uit de tuin te plukken voor het eten, in plaats van het voorverpakt uit de winkel te halen.


Broccoli, over 8-12 weken oogstbaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten