dinsdag 28 juni 2011

Aardappeloogst!

Tja als ik dan weet dat er aardappelen in die bloempot zitten, dan kan ik toch moeilijk wachten. De aardappelplant is nu toch echt dood. Of dat komt omdat hij klaar is om geoogst te worden of vanwege de hitte, dat laat ik maar even in het midden.....

Maar wat leuk om al die aardappelen uit te graven. Ik weet al wat ik morgen ga eten! In een ovenschaal met kruiden en knoflook.


Over knoflook gesproken: die had ik dit jaar ook geplant. Bij het oogsten bleek echter dat er weinig gebeurd was. De mooie groene sprieten die uit de knoflookteentjes gegroeid waren, bleken vlak onder het aardeoppervlak rot te zijn, zat niets onder, behalve wat worteltjes. Nou ja, je kan niet alleen maar succesverhalen hebben in zo'n tuintje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten